Hoppa till huvudinnehåll

ProjectCoordinator

Kraftfull lösning för multi-projekthantering

Aktivitetsplanering, Resurshantering, Kostnadshantering, Filhantering - Alla dina nyckelfunktioner på ett ställe

ProjectCoordinator® är ett webbaserat projekthanterings- och samverkansverktyg som kan fungera som en centralt samarbetsplats för organisationer och låter dem samarbeta enkelt, hantera projekt effektivt och uppnå högre produktivitet hos resurserna.

Med ProjectCoordinator® kan organisationer överblicka projekt och aktiviteter i realtid; mjukvaran samlar alla projekt och relaterade aktiviteter på sam- ma ställe, och du kan enkelt skapa projektplaner, lägga till resurser och följa upp dem allt eftersom arbetet fortgår. Med de inbyggda funktionerna för resurshantering kan organisationer hantera sina resurser effektivt och försäkra sig om att de nyttjas optimalt. Om en kostnad läggs på en aktivitet kan den enkelt spåras, och en analys av budgeterade respektive faktiska kostnader/intäkter ger er en större kontroll över era finanser. ProjectCoordinator® hjälper till att hålla kontroll på era aktiviteter, resurser och utgifter, och ger på så sätt effektiva leveranser och nöjda kunder.

Du kan läsa mer om ProjectCoordinator på vår produktsida, www.projectcoordinator.net

Våra huvudfunktioner

images

Planera och följ upp dina dagliga aktiviteter

Aktivitetsplaneraren i ProjectCoordinator® hjälper användare att skapa projektplaner, lägga till aktiviteter och övervaka dem på daglig basis.
ProjectCoordinator® tillåter import och export av Microsoft* Projektplaner inne i planeraren. Olika rapporter och grafiska re- presentationer som Gantt-scheman gör att användaren enklare kan läsa och hantera projektplanerna.

images

Få kontroll över dina resurser

Med ProjectCoordinator® kan du enkelt jobba med projekt och säkerställa en optimal resursåtgång. Med en fullfjädrad resurshantering gör ProjectCoordinator® det enklare att definiera roller och kompetenser på resursnivå samt att identifiera vilka resurser med specifik kompetens som finns tillgängliga inom en viss tidsram, detta genom översiktspanelen för resursanvändning.

images

Kontroll över kostnader är avgörande för projekt

Att hålla koll på alla kostnader och likviditet är en viktig aspekt i varje projekt. I ProjectCoordinator® kan du enkelt spåra den budgeterade och den faktiska kostnaden för projektrelaterade aktiviteter och ha ett inbyggt system för likviditet. Utgiftsfunktionen låter dig mata in faktiska och budgeterade kostnader och jämföra dem med varandra (i olika valutor).

Prova våra Projekt- och Dokumenthanteringslösningar

Designtech Solutions AB är ett IT-bolag som grundades 1999 med egna produkter för dokument- och projekthantering. De egna produkterna går under varumärkena iCoordinator och ProjectCoordinator och bolaget är även återförsäljare för Visma Addo för digital signering. Våra kunder återfinns såväl inom privat som offentlig sektor.