ProjectCoordinator teknisk FAQ

På denna sida har vi samlat vanliga
tekniska frågor som vi får om ProjectCoordinator

Hittar du inte svaret på din fråga?
Välkommen att kontakta oss!

Vanliga frågor

  • Jag har problem att öppna och skriva ut dokument i MS Office!?

    Svar: Om ”Skyddat läge” är aktiverat så öppnas alla filer, (som du klickar på i webbläsaren och öppnar), i en skrivskyddad vy. Detta innebär att du inte kan redigera filerna.

    Du kan avaktivera skyddat läge fr.o.m. Microsoft Office 2010 så här:

    1. Starta ett Microsoft Office-program (t.ex. Word).
    2. Klicka på Fil-menyn ”Arkiv” och välj "Alternativ".
    3. I "Alternativ" dialogrutan väljer du "Säkerhetscenter" i den vänstra panelen.
    4. Klicka på "Inställningar för Säkerhetscenter" i den högra panelen.
    5. Välj ”Skyddad vy”.
    6. Stäng av alternativen för skyddad vy, genom att bocka ur kryssrutorna.
    7. Klicka på "OK".

    OBS: För att avaktivera skyddad vy för alla program fr.o.m. Microsoft 2010, måste du upprepa ovanstående procedur för varje program som ingår i Microsoft Office.

  • Hur ändrar jag språket i ProjectCoordinator?

    Svar: Under ”Mina funktioner->Mina inställningar” väljer man vilket språk man vill se i menyer bland annat. Följ instruktionerna i Online-hjälpen för ProjectCoordinator som du hittar här: Mina inställningar | ProjectCoordinator.

  • Hur laddar jag upp ett dokument till portalen?

    Hur laddar jag upp ett dokument till portalen?

    Svar: Man kan ladda upp filer via knappen ”Ladda upp filer”. Mera om hur man laddar upp filer finns beskrivet i Online-hjälpen för ”Dokument” under rubriken ”Ladda upp dokument” som du hittar här: Dokument | ProjectCoordinator.

  • Hur ändrar jag accessrättigheter till mappar och dokument i ProjectCoordinator?

    Svar: Hur man ändrar accessrättigheter finns beskrivet i Online-hjälpen för ”Dokument” under rubriken ”Redigera egenskaper för dokument”. Följ instruktionerna i Online-hjälpen för ProjectCoordinator som du hittar här: Dokument | ProjectCoordinator.

  • Hur lägger jag till en ny användare?

    Svar: Hur man lägger till en ny användare finns beskrivet i Online-hjälpen för ”Administration/Portaladministration” under rubriken ”Lägg till nya användare i ett rum”. Följ instruktionerna i Online-hjälpen för ProjectCoordinator som du hittar här: Portaladministration | ProjectCoordinator.

  • Jag har glömt mitt lösenord. Vad ska jag göra?

    Svar: Längst ned till höger i inloggningsrutan för din portal finns en knapp ”Glömt lösenord”.
    Klicka på den knappen och skriv in i fältet den e-postadress du använder för att logga in, och klicka på ”Skicka”, så skickas ett nytt lösenord ut. Om du inte hittar mailet i din inkorg, titta då i skräppostfiltret/spam-mappen.