På denna sida har vi samlat vanliga
tekniska frågor som vi får om iCoordinator
Hittar du inte svaret på din fråga?
Välkommen att kontakta oss!
Svar: Ja, den fungerar alltid och pekar mot samma mapp (även om mappen flyttas eller döps om) så länge inte mappen tas bort.
Svar: Länken är giltig så länge den aktuella delningsnivån inte ändras och så länge dokumentet inte tas bort.
Svar: Längst ned i inloggningsrutan på https://apps.icoordinator.com finns en knapp ”Återställ lösenord”. Klicka på den knappen och skriv in i fältet den e-postadress du använder för att logga in, och klicka på ”Skicka”, så skickas ett nytt lösenord ut. Om du inte hittar mailet i din inkorg, titta då i skräppostfiltret/spam-mappen.
Du kan alltid välja ett annat lösenord sen du loggat in, det gör du under ”Personer->Min profil->Byt lösenord”.
Svar: Backup av data sker varje natt. Men om något skulle råka tas bort av användare hamnar filer och mappar i ”Papperskorgen” på portalen, så de är lätta att återställa till sin ursprungliga plats. ”Papperskorgen” i portalen rensas inte automatiskt, den måste man manuellt rensa och det minskar risken att filer och mappar inte skulle vara kvar där. Gällande återläsning av enstaka filer är det inte något problem att återställa dessa så länge de finns kvar i backuperna (vi garanterar minst en månads backuptid).