ProjectCoordinator teknisk FAQ

På denna sida har vi samlat vanliga
tekniska frågor som vi får om ProjectCoordinator

Hittar du inte svaret på din fråga?
Välkommen att kontakta oss!

KONTAKT

Vanliga frågor

  • Jag har problem att öppna och skriva ut dokument i MS Office!?

    Svar: Om ”Skyddat läge” är aktiverat så öppnas alla filer, (som du klickar på i webbläsaren och öppnar), i en skrivskyddad vy. Detta innebär att du inte kan redigera filerna.

    Du kan avaktivera skyddat läge fr.o.m. Microsoft Office 2010 så här:

    1. Starta ett Microsoft Office-program (t.ex. Word).
    2. Klicka på Fil-menyn ”Arkiv” och välj "Alternativ".
    3. I "Alternativ" dialogrutan väljer du "Säkerhetscenter" i den vänstra panelen.
    4. Klicka på "Inställningar för Säkerhetscenter" i den högra panelen.
    5. Välj ”Skyddad vy”.
    6. Stäng av alternativen för skyddad vy, genom att bocka ur kryssrutorna.
    7. Klicka på "OK".

    OBS: För att avaktivera skyddad vy för alla program fr.o.m. Microsoft 2010, måste du upprepa ovanstående procedur för varje program som ingår i Microsoft Office.

  • Hur ändrar jag språket i ProjectCoordinator?

    Svar: Under ”Mina funktioner->Mina inställningar” väljer man vilket språk man vill se i menyer bland annat. Följ instruktionerna i Online-hjälpen för ProjectCoordinator som du hittar här: Mina inställningar | ProjectCoordinator.

  • Hur laddar jag upp ett dokument till portalen?

    Hur laddar jag upp ett dokument till portalen?

    Svar: Man kan ladda upp filer via knappen ”Ladda upp filer”. Mera om hur man laddar upp filer finns beskrivet i Online-hjälpen för ”Dokument” under rubriken ”Ladda upp dokument” som du hittar här: Dokument | ProjectCoordinator.

  • Hur ändrar jag accessrättigheter till mappar och dokument i ProjectCoordinator?

    Svar: Hur man ändrar accessrättigheter finns beskrivet i Online-hjälpen för ”Dokument” under rubriken ”Redigera egenskaper för dokument”. Följ instruktionerna i Online-hjälpen för ProjectCoordinator som du hittar här: Dokument | ProjectCoordinator.

  • Hur lägger jag till en ny användare?

    Svar: Hur man lägger till en ny användare finns beskrivet i Online-hjälpen för ”Administration/Portaladministration” under rubriken ”Lägg till nya användare i ett rum”. Följ instruktionerna i Online-hjälpen för ProjectCoordinator som du hittar här: Portaladministration | ProjectCoordinator.

  • Jag har glömt mitt lösenord. Vad ska jag göra?

    Svar: Längst ned till höger i inloggningsrutan för din portal finns en knapp ”Glömt lösenord”.
    Klicka på den knappen och skriv in i fältet den e-postadress du använder för att logga in, och klicka på ”Skicka”, så skickas ett nytt lösenord ut. Om du inte hittar mailet i din inkorg, titta då i skräppostfiltret/spam-mappen.